20.6.2012

LM Tietopalveluille Hanselin asiakastyytyväisyyskyselyssä korkea keskiarvo

LM Tietopalvelut sai Hanselin asiakastyytyväisyyskyselyssä korkean yleisarvosanan 8,6, kun kaikkien palveluntarjoajien yhteinen keskiarvo jäi 7,5:een. Huhtikuussa 2012 toteutettuun kyselyyn vastasi seitsemäntoista prosenttia Hanselin puitejärjestelyn piiriin kuuluvista organisaatioista. Kysely toteuttiin vuosi yhteistyön aloittamisen jälkeen.

Valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oy kilpailutti keväällä 2011 kausijulkaisujen välityspalveluita tarjoavat toimittajat. Ainoaksi suomalaiseksi palveluntarjoajaksi valittiin LM Tietopalvelut, jonka valtiksi nousivat ison kotimaisen asiakaspalvelutiimin lisäksi e-aineistojen käyttöön ja hallinnointiin tarkoitetut innovatiiviset ja monipuoliset palvelukonseptit.

LM Tietopalveluiden asiakkaat tyytyväisiä valintaansa

Kaikki Hanselin järjestämään asiakastyytyväisyyskyselyyn vastanneista organisaatioista hankkivat valitsemansa palveluntarjoajan kautta painettuja julkaisuja ja lähes 60 prosenttia myös e-julkaisuja. Kolme neljästä kyselyyn vastanneesta kertoi LM Tietopalveluiden olleen aktiivinen osapuoli ennen yhteistyön alkamista. Alalla usein haastavaksi koettu tilauskannan siirto ja haltuunotto sujui asiakkaiden mielestä LM Tietopalveluilta hyvin, yrityksen saadessa siitä kouluarvosanan kahdeksan.

Myös tuotteiden ja palveluiden toimituksen koki sujuvaksi reilusti yli puolet, eli 65 prosenttia vastaajista. Tätäkin paremmat pisteet annettiin hinnoittelusta ja laskutuksesta, johon 76 prosenttia vastaajista oli tyytyväisiä.

Kustannustehokkuutta ja vaivattomuutta kausijulkaisujen hankintaan

LM Tietopalveuiden tavoitteena on tuoda asiakkailleen kustannustehokkuutta ja helppoutta sekä elektronisten että painettujen kausijulkaisujen hankintaan, käyttöön ja hallinnointiin.  

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että LM Tietopalvelut menestyi Hanselin järjestämässä asiakastyytyväisyyskyselyssä ja saavutti korkean yleisarvosanan 8,6. Uskon, että tulos on seurausta panostuksestamme paikalliseen ja asiantuntevaan asiakaspalveluun. Pyrimme myös jatkuvasti kehittämään sekä palvelukonseptejamme että prosessejamme, jotta ne vastaisivat mahdollisimman hyvin asiakkaidemme muuttuvia tarpeita”, kertoo LM Tietopalveluiden toimitusjohtaja Janne Järvinen.

”LM Tietopalveluiden tavoitteena on jatkaa aktiivista vuoropuhelua asiakkaiden kanssa myös jatkossa. Pyrimme jatkuvasti seuraamaan asiakkailtamme saatavaa palautetta ja kehittämään palvelujamme asiakkaiden toivomaan suuntaan”, sanoo Janne Järvinen.

Lisätietoja:

Janne Järvinen

Toimitusjohtaja, LM Tietopalvelut

Puhelin: +358 9 5424 6650

Fax: +358 9 753 3468

Sähköposti:

LM Tietopalvelut

LM Tietopalvelut on Pohjois-Euroopan johtava tietopalveluiden tarjoaja. Asiakkaitamme ovat akateemiset ja tutkimuskirjastot, sairaalat ja sairaalakirjastot, yleiset kirjastot, kaupungit ja kunnat, yritykset sekä niiden tietopalvelut. Tarjoamme asiakkaillemme julkaisujen välityspalvelua, e-aineistojen käyttö- ja hallinnointipalveluja sekä e-kirja- ja tietokantapalveluja. Palvelumme tukevat tiedon joustavaa ja kustannustehokasta hankintaa ja hallintaa sekä e-julkaisujen ja aineistojen sujuvaa käyttöä.

Vuonna 1972 perustettu LM Tietopalvelut on suomalainen perheyritys, jonka liiketoiminnan kulmakiven muodostavat edistykselliset tekniset ratkaisut ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu. Yrityksellä on toimipisteet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, UK:ssa ja Hollannissa. Asiakkaita yrityksellä on yli 20 eri maassa.