24.9.2014

Tärkeää tietoa asiakkaille ja kustantajille viime aikaisiin Swets:iä koskeviin uutisiin liittyen

Lähipäivinä on julkisuuteen tullut uutisia, joiden perusteella osa Swetsin asiakkaista saattaa kokea epävarmuutta asiakkaiden julkaisutilaustensa uudistamisen ja tilaustensa jatkumisen suhteen. 

LM Tietopalvelut on varautunut auttamaan kaikkia organisaatioita, jotka tuntevat tarvitsevansa tukea ja varmuutta julkaisutilaustensa kanssa. Olemme perustaneet palvelukeskukset Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin tukeaksemme niin asiakkaita kuin kustantajiakin. 

Implementointitiimimme on valmiina auttamaan maakonttoreitamme tilausten siirtoihin liittyvissä tehtävissä. Meillä on vahva kokemus nopeista implementoinneista ja sitä tukeva teknologia, jolla pystymme luomaan asiakastilit nopeasti. Tarkistamme, että järjestelmiimme viedyt tilaukset ovat viimeisimpien ICEDIS-standardien mukaisia ja varmennamme, että tilaukset saavuttavat kustantajat varmasti ja luotettavasti.


Vastaamme mielellämme mahdollisiin tilausten siirtoa koskeviin kysymyksiinne, saatte vastauksen 24 tunnin sisällä. 

Yhteystiedot, kustantajat:

Suomi: (09) 5424 6600 

Autamme mielellämme myös kustantajia tilausten uudistamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Yhteystiedot, kustantajat:

Seija Lappalainen, Publisher Relations Manager: +358 (0)9 5424 6600 

Kimmo Laine, Asiakkuuspäällikkö (Kustantajayhteydet): +358 50 369 3603


USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Kysymys: Mitä tietoa minun tulee lähettää LM Tietopalveluille varmistaakseni tilausteni jatkumisen? 

Vastaus: Pyydämme lähettämään meille tilauksistanne seuraavat tiedot excel-tiedostona:

  • julkaisun nimi ja formaatti
  • julkaisun ISSN-numero
  • kustantajan tilaus- tai viitenumero, jos sellainen on tiedossa
  • toimitusosoite
  • viimeisin tilauskausi

Pyydämme lähettämään tiedot vain niistä tilauksista, joiden haluatte jatkuvan. Vaikka tilauksen seuraava tilauskausi alkaisi vasta myöhemmin vuoden 2015 puolella, voimme siirtää nekin jo nyt. Jos käytätte tilauksissanne kustannuspaikkatietoa tai muita julkaisukohtaisia viitteitä, pyydämme ilmoittamaan näistä meille niin osaamme ottaa ne huomioon alusta alkaen. 

K: Miten perustatte asiakastilimme? 

V: Kun olette päättäneet siirtää tilauksenne meille, pyydämme teitä täyttämään asiakastietolomakkeen, joka löytyy myös nettisivuiltamme. Keräämme sen avulla kaikki ne tiedot, joita tarvitsemme saadaksemme asiakastietonne ja tilauksia koskevat tiedot kuten IP-osoitteet tallennettua oikein. 

K: Kuinka kauan LM Tietopalveluilta menee tilaustemme saamiseksi järjestelmiin? 

A: Lataamme tilaustiedot tarkoitukseen suunnitellulla työkalulla, joka mahdollistaa myös suurien tietomäärien käsittelyn tehokkaasti ja nopeasti. Kun olemme saaneet asiakkaalta tilaustiedot excelissä, täsmäämme julkaisutiedot ja lataamme tiedot järjestelmään. Osa julkaisuista, kuten esimerkiksi FTE-lukuihin pohjautuvasti hinnoiteltavat nimekkeet, tarkistamme asiakkaan antamien tietojen perusteella ennen järjestelmään lataamista, jotta mm. tier-tiedot menevät oikein. Tähän työhön menee tyypillisesti enintään kaksi viikkoa. 

K: Kuinka voin seurata siirron edistymistä? 

A: Kun olemme saaneet tilaukset järjestelmiimme, näette kaikki tilauksenne nettipohjaisessa tilaustenhallintatyökalussamme LibNetissä. 

K: Minulla on jo tunnukset LibNetiin. Enkö voi ladata tietoja sinne itse? 

A: Me teemme siirtotyön aina asiakkaan puolesta. Näin pystymme tekemään tarvittavat tarkistukset ja varmistukset. Joskus esimerkiksi ISSN-tiedoissa saattaa olla eroja, jolloin siirrossa tarvitaan erityistä tarkkaavaisuutta. 

K: Miten saisin käyttökoulutusta LibNetiin? 

A: Järjestämme asiakkaillemme LibNet-koulutusta säännöllisesti webinaareina. Voit myös olla meihin yhteydessä teille räätälöidyn oman koulutuksen järjestämiseksi. 

K: Mistä tiedämme, että meille tulevat julkaisut löytyvät LM Tietopalveluiden tietokannasta? 

A: Teemme yhteistyötä yli 65 000 kustantajan kanssa ja tietokannastamme löytyykin jo yli 400 000 nimekettä. Joskus joku kuitenkin tietokannastamme puuttuu. LibNetin kautta voitte ilmoittaa meille julkaisuista, jotka meiltä vielä puuttuvat, ja kustantajatiimimme tarkistaa 48 tunnin kuluessa puuttuvan julkaisun. 

K: Miten voitte selvitä suuresta määrästä siirrettäviä tilauksia? 

A: Olemme varautuneet perustamalla oman implementointitiimin, joka on valmiudessa tukemaan maatoimistojamme tilausten siirroissa. Meillä on kokemusta myös myöhään tehtävistä STM-aineistotilausten siirroista onnistuneesti. 

K: Mitkä ovat tavalliset aikarajanne tilausten lähettämiselle ynnä muulle? 

A: Alla olevasta kaaviosta selviävät tavallisimmat aikarajamme: