LibERM - e-Aineistojen hallinnointipalvelu

LM Tietopalvelut on lanseerannut uuden LibERM-palvelun, joka on suunnattu runsaasti elektronisia aineistoja käyttävien organisaatioiden tarpeisiin helpottamaan aineistojen hallinnointia ja lisenssitietojen keräämistä. Lisensointitietojen järjestelmällinen ja tehokas ylläpito lisäävät kirjastojen ja muiden organisaatioiden kustannustehokkuutta, parantavat aineistojen käytettävyyttä ja helpottavat niihin liittyvää päätöksentekoprosessia.

LibERM-palveluun on helppo tallentaa organisaation hankkimien e-aineistojen hallinnointitiedot, kuten lisenssitiedot, käyttöehdot ja URL-osoitteet.LibERM:in tietokenttiä voi muokata vapaasti oman organisaation toiveiden mukaisesti, eikä palvelu ole välittäjäsidonnainen. Palvelun avulla aineistoihin liittyvistä asioista, kuten koekäytöistä, on myös helppo viestiä henkilökunnan kesken. Näin aineistoja pystytään hyödyntämään tehokkaasti koko niiden elinkaaren ajan.

Hyödyt:

  • E-aineistojen hallinnointitiedot pysyvät aina ajan tasalla ja koottuna yhteen paikkaan
  • Palvelua voi käyttää koko kirjaston henkilökunta
  • Vähentää e-aineistojen hallinnointiin käytettyä aikaa
  • Palvelu tehostaa aineistokokoelmien hankinta- ja ylläpitokustannuksia ja auttaa hankintabudjetin suunnittelussa
  • Hyvä työkalu kirjaston aineistokokoelmien kehittämiseen
  • Ratkaisu voidaan muokata kirjaston tarpeisiin sopivaksi
  • Helppo ja vaivaton käyttöönotto ja koulutus palvelun käyttöön

LibERM-palvelun avulla kirjaston henkilökunta voi merkittävästi tehostaa elektronisten aineistojen käyttöä ja hallinnointia koko aineiston elinkaaren ajan. Aineistojen kaikki lisensointitiedot ylläpidetään keskitetysti ja ovat käytettävissä helposti koko organisaatiossa.

Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden koekäyttää LibERM-palvelua veloituksetta 30 päivän ajan.

Lisätietoja palvelusta myyntiosastoltamme: