Historia

LM Tietopalvelut on vuonna 1972 perustettu perheyritys. Vuodesta 2002 lähtien LM Tietopalveluita on johtanut konsernin nykyinen toimitusjohtaja Janne Järvinen. Olemme alusta lähtien keskittyneet rakentamaan pitkäaikaista kumppanuutta asiakkaidemme, työntekijöidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa.

Toimiala muuttuu teknologisen kehityksen myötä

Toimialamme on muuttunut vuosien varrella merkittävästi teknologian kehityksen ja e-aineistojen yleistymisen myötä. e-Aineistojen tärkeä rooli huomattiin yrityksessämme jo varsin aikaisessa vaiheessa: toimme ensimmäiset verkkopalvelut asiakkaidemme saataville 1980-luvulla ja vuonna 1995 aloitimme ensimmäisten e-aineistojen myynnin CD-ROM-levykkeiden muodossa. Tänä päivänä IT- ja e-Resource Consulting -tiimimme auttavat asiakkaitamme hyödyntämään e-aineistoja parhaalla mahdollisella tavalla.

Kansainvälinen kasvu 

LM Tietopalvelut on kasvanut 1990-luvun lopusta lähtien ja nykyisin olemmekin yksi kansainvälisesti johtavista tietopalveluiden tarjoajista. Kansainvälistä kasvua tukeaksemme vaihdoimme vuonna 2009 nimemme LehtiMarketista LM Tietopalveluiksi. Samalla päivittyi myös visuaalinen ilmeemme.

Uskomme edelleen vahvaan paikalliseen läsnäoloon kaikilla markkina-alueillamme, ja siksi olemme vahvistaneet yritystämme paikallisella osaamisella Suomessa, Isossa-Britanniassa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Alankomaissa, Tanskassa, Belgiassa, Espanjassa, Etelä-Afrikassa ja Yhdysvalloissa. Olemme ylpeitä Pohjois-Euroopan suurimmasta ja kokeneimmasta asiakaspalvelutiimistä.

Lähellä asiakkaitamme jo yli 40 vuoden ajan

Tärkeä osa työtämme on aina ollut erilaisiin tapahtumiin, seminaareihin ja koulutuksiin osallistuminen sekä niiden järjestäminen. Olemme myös aktiivinen jäsen alan kotimaisissa ja kansainvälisissä järjestöissä, sillä säännöllinen dialogi asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa on meille tärkeää. Keskustelun tuloksena olemme aloittaneet useita menestyksekkäitä kehitysprojekteja.

Toimialamme ja asiakkaidemme tarpeet kehittyvät tällä hetkellä nopeasti. Vuonna 2011 toteutimme Pohjoismaisen kirjastotutkimuksen, jossa käsiteltiin tietopalvelutarjoajan roolia. Tuloksista ilmeni, että asiakkaamme arvostavat ammattitaitoista ja helposti lähestyttävää asiakaspalvelua, nopeaa palveluiden käyttöönottoa sekä helppokäyttöisiä teknisiä ratkaisuja, joita paikallinen asiakaspalvelu tukee. Nämä ajatukset johtavat myös toimintaamme ja visiotamme.