case:

ICA

ICA eli Inköpscentralernas Aktiebolag on Ruotsin johtava elintarvikemyymäläketju. Joka päivä miljoonat ruotsalaiset ostavat elintarvikkeensa ICA:sta, koska he tietävät saavansa rahoilleen vastinetta. ICA tarjoaa korkealaatuisia tuotteita, jotka vastaavat kuluttajien tarpeisiin. Ketju ymmärtää erinomaisen asiakaspalvelun merkityksen ja siksi he ovat päättäneet keskittää lehtitilaukset LM Tietopalveluille.

ICA on käyttänyt LM Tietopalveluiden tilaustenhallintapalvelua ja sähköistä tilaustenhallintatyökalua LibNetiä vuodesta 2011 lähtien. Sekä ICA että LM Tietopalvelut ovat asiakaskeskeisiä organisaatioita. Tämä tarkoittaa sitä, että molemmat yhtiöt haluavat, että jokaisessa toimipisteessä on vahva paikallinen tuki.

Helppo tapa tilata lehtiä

Marie Berger työskentelee ICA:n henkilöstöosastolla. Muiden tehtäviensä ohella hän on vastuussa ICA:n lehtitilauksista. Keskittämällä tilaustenhallinnan LM Tietopalveluille ICA säästää aikaa ja rahaa. Marie Berger on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön.

”Olimme jo keskittäneet lehtitilauksemme ennen kuin LM Tietopalveluista tuli meidän palveluntuottajamme, mutta mielestäni LM Tietopalveluilla on yksinkertainen järjestelmä, joka tekee työstäni aiempaa helpompaa.”

ICA tilaa noin 300 lehteä LM Tietopalvelujen kautta, ja joskus harvoin he tilaavat lehtiä myös suoraan julkaisijalta. Lehdet ovat käytössä vastaanottotiloissa, ja niitä käytetään myös tukemaan päätöksententekijöiden ja ICA:n muun henkilöstön työtä. LM Tietopalvelut toimittaa lehtiä useisiin ICA:n toimipisteisiin eri puolella Ruotsia.

LibNet on avain tehokkaaseen tilaustenhallintaan

Marie Berger sanoo olevansa erityisen tyytyväinen siihen, että LM Tietopalveluiden sähköinen tilaustenhallintatyökalu LibNet on niin helppokäyttöinen. ICA:ssa kaikki lehtiin liittyvä toiminta tapahtuu LibNetin kautta: sen avulla tilataan uusia lehtiä, peruutetaan vähän luettujen lehtien tilaukset ja hoidetaan vuosittaiset lehtitilausten uudistamiset.

”LibNet on käyttäjäystävällinen palvelu, joka tuntuu hyvin modernilta. Jokainen yhtiömme työntekijä osaa käyttää sitä, ja tietojen syöttäminen on helppoa. Pidän myös siitä, että LibNetiä voi käyttää ruotsinkielellä.”

Bergerin mukaan LibNet tarjoaa myös käytännöllisen työkalun raportointiin.

”Näemme yhdellä silmäyksellä ICAN:n kaikkien tilausten loppusumman ja raportointi yhtiömme johdolle on siksi vaivatonta. Johtomme haluaa myös tietoa esimerkiksi siitä, mitä lehtiä on saatavilla ja missä ne sijaitsevat, ja saamme näistäkin tiedoista listauksen muutamalla klikkauksella.”

Hyvä arvosana asiakaspalvelusta

Berger on ollut tyytyväinen myös LM Tietopalvelujen asiakaspalveluun. Hän on yleensä yhteydessä LM Tietopalveluiden ICA:lle nimeämääm omaan asiakaspalvelijaan, mikäli tiettyä lehteä ei löydy tai hänellä on tarvetta muulle avulle.

”LM Tietopalveluiden asiakaspalvelu on ollut erinomaista, hyvin palvelukeskeistä ja ystävällistä. Meille nimetty asiakaspalveija vastaa aina nopeasti ja ystävällisesti. Voin hyvillä mielin suositella LM Tietopalveluita muillekin yhtiöille!”

ICA:n saavuttamat hyödyt

  • Käytössä olevat LM Tietopalveluiden tarjoamat palvelut: Julkaisujen välityspalvelut, LibNet
  • Hyödyt: LM Tietopalvelut tarjoaa helpon tavan keskittää kaikki julkaisujen välityspalvelut yhdistettynä erinomaiseen asiakaspalveluun. LM Tietopalveluiden tilaustenhallintapalvelu LibNet on kokonaisvaltainen ratkaisu kaikkiin tilaustenhallintatarpeisiin.

Käytössä olevat LM Tietopalveluiden tarjoamat palvelut